Algemene voorwaarden

Betaling

Om de boekingsovereenkomst te bevestigen, dient de reiziger een aanbetaling te doen. De aanbetaling bedraagt 50% van de totale reissom en moet binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur worden betaald. Indien dit niet gebeurt, wordt de boekingsovereenkomst automatisch geannuleerd.

Het resterende bedrag dient uiterlijk 3 maanden voor aanvang van de reis te worden betaald. Indien dit niet gebeurt, wordt de boekingsovereenkomst automatisch geannuleerd. De annuleringskosten worden op de reiziger verhaald en bedragen 100% van de aanbetaling. Wanneer de reis binnen 3 maanden voor vertrek wordt geboekt, dient de reiziger de volledige reissom direct over te maken. Tot de betaling binnen is, staat het de organisator vrij om de boeking te vergeven aan andere reizigers.

De betaling dient ten allen tijden in Euro’s plaats te vinden.

Gezondheid

Tijdens de reis wordt de reiziger gevraagd om met bepakking en cameraspullen te wandelen over bergpaden en oneven terrein. Door zich in te schrijven voor de reis verklaart de reiziger te verkeren over een toereikende gezondheid om zonder problemen aan de reis en bijbehorende excursies deel te nemen.

Annuleren

De reiziger kan de boekingsovereenkomst ten allen tijden opzeggen. Opzeggen dient schriftelijk te gebeuren. Bij opzegging is de reiziger de volgende bedragen verschuldigd:

  • Tot 9 maanden voor vertrek is opzeggen kosteloos

  • Tot 6 maanden voor vertrek: 25% van de aanbetaling

  • Tot 4 maanden voor vertrek: 50% van de aanbetaling

  • Tot 3 maanden voor vertrek: 100% van de aanbetaling

  • Tot 1 maand voor vertrek: 75% van de totale reissom

  • Tot de dag van vertrek: 90% van de totale reissom

Indien een vervanger wordt gevonden, is opzeggen kosteloos. De reiziger krijgt zijn/haar geld terug zodra de vervanger aan de factuur heeft voldaan.

Opzeggen reis door organisator

De organisator heeft het recht om de boekingsovereenkomst vóór aanvang van de reis op te zeggen en de betaalde aanbetaling of reissom terug te storten zonder een schadevergoeding verschuldigd te zijn. Indien de organisator de boekingsovereenkomst opzegt dient hij/zij de reiziger zo snel mogelijk schriftelijk in te lichten.

De organisator houdt zich niet verantwoordelijk voor het vergoeden van door de reiziger aangeschafte vliegtickets.

Overmacht

In het geval van overmacht zal de organisator proberen de schade voor de reizigers zo veel mogelijk te beperken en indien mogelijk de reis om te boeken. Indien de reiziger hier geen gebruik van wil maken, wordt de reissom minus de door de organisator reeds gemaakte kosten terugbetaald.

De nieuwe reis mag niet duurder zijn dan de totale reissom van de reis waar de reiziger voor had geboekt. Indien de nieuwe reis aantoonbaar minder waarde heeft, zal de organisator het verschil in waarde schriftelijk mededelen en terugstorten op de rekening van de reiziger.

Programmawijziging

Het kan zijn dat er vooraf of tijdens de reis wijzigingen in het programma plaatsvinden doordat bezienswaardigheden niet bezocht kunnen worden. De reiziger heeft in dit geval geen recht op restitutie van de reissom.

Speciale behoeften

Speciale behoeften zoals dieetwensen dienen schriftelijk voor of tijdens het boeken van de reis aan de organisator te worden medegedeeld. Het kan zijn dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht. Dit wordt vóór betaling aan de reiziger medegedeeld. Indien vooraf overeengekomen, zal de organisator zich inspannen om aan deze behoeften te voldoen. De organisator heeft geen verantwoordelijk voor het invullen van de speciale behoeften door derde partijen zoals restaurants of hotels.

Verzekering

De organisator verschaft geen verzekeringen. Wel raden we je met klem aan om een reisverzekering aan te schaffen welke bergwandelen dekt én om een annuleringsverzekering aan te schaffen.

Aansprakelijkheid

De organisator is in geen geval aansprakelijk voor overlijden, lichamelijk letsel en daaruit voortvloeiende medische behandelingen. De organisator is ook niet aansprakelijk voor schade aan, diefstal van of verlies van persoonlijke eigendommen. Uitzondering hiervoor is opzet of nalatig gedrag door de organisator. In geen geval is de organisator verantwoordelijk voor de acties van reizigers of derden.

Verplichtingen van de reiziger

De reiziger is verplicht tot naleving van alle aanwijzingen van de organisator of dienstverleners ter bevordering van een goede uitvoering van de reis. De reiziger is aansprakelijk voor schade, letsel of kosten die voortkomen uit het niet naleven van deze verplichting.

Klachten

Klachten over het verloop van de reis dienen tijdens de reis zowel mondeling als schriftelijk aan de organisator te worden medegedeeld tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. De organisator heeft een inspanningsverplichting om een oplossing te vinden. Indien dit onmogelijk is, is de organisator verplicht om binnen een maand schriftelijk gemotiveerd te reageren.

Minderjarigen

Het is minderjarigen niet toegestaan om deel te nemen aan een door Kees’ Fotoreizen georganiseerde reis.

Drukfouten

Kennelijke fouten en vergissingen in een publicatie binden Kees’ Fotoreizen niet.